Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Tanfolyamok

 Grafitos - avagy az alapok 

 „ Rajzolni tanulni annyi, mint megtanulni látni ( helyesen látni ), ami sokkal többet jelent, mint egyszerűen nézni a szemünkkel.”                                                                          / Kimon Nicolaides  - The Natural Way to Draw / 

 

3 napos Jobb agyféltekés alap rajztanfolyam: 

 

 

Ennek a technikának a segítségével - amelynek alapjait Betty Edwardsnak köszönhetjük - egy újfajta látásmódot tanulhatunk meg. A köztudatban rögzült hiedelemmel ellentétben, a rajzoláshoz nincs szükség különleges kézügyességre. Mindenki meg tud tanulni művészi szinten  rajzolni, aki tud írottan írni! 

 

A hétköznapi ember figyelme sokszor kapkodó és felszínes. Ahhoz azonban, hogy élethűen le tudjunk rajzolni valamit - meg kell figyelni az arányokat, a tereket, a fényeket, az árnyékokat. Ehhez koncentrált figyelemre van szükség. Ezután meg kell szabadulnunk a gyermekkori sztereotípiáinktól, szimbólumoktól, a sablonrajzoktól és hitrendszerbeli korlátainktól( vagyis, hogy mit hiszünk magunkról szemben azzal amire valójában képesek vagyunk). A harmadik lépésben a rajzeszközök helyes használatát és néhány gyakorlati technikát kell elsajátítanunk.

 

Tehát:

1. figyelni és koncentrálni 

2. azt lerajzolni, amit valóban látunk

3. az eszközöket és technikákat helyesen használni

 

 

 

Ezután pedig jöhet az alkotás!

 

 fenykep3139.jpg

 

Gyakran találkozom azzal a mondattal, miszerint:   

" Azért nem megyek /merek?/  rajztanfolyamra, mert én nem tudok rajzolni".

 

Lenne egy kérdésem  smiley : úszásoktatásra, nyelvtanfolyamra, tánciskolába stb.   vajon miért iratkozunk be?

  

Kinek ajánlom?

·     A kétkedőknek – azért, hogy bizonyítékot kapjanak!

·      A kíváncsiaknak – azért, hogy megtapasztalhassák!

·  Annak, aki jól rajzol – azért, hogy megismerkedhessen egy új rajzolási technikával!

·  Annak, aki úgy érzi, hogy nem tud rajzolni – azért, hogy mostantól örömét lelhesse benne!

·    És mindenki másnak – azért, hogy felfedezhesse a benne rejlő CSODÁT!

 

   Miért ajánlom?

 

 

Mert:

·          megismertet egy újfajta látásmóddal

·          növeli a koncentráló- és alkotóképességet

·          nyitottabbá tesz

·          növeli az önbizalmat

·          megnyugtat, kikapcsol, feltölt, miközben csodás dolgok születnek

 

 Hidd el, hogy láthass!

„Nem látod a fától az erdőt!” – mondja a régi közmondás. Ha megtanulsz másképp nézni, olyan dolgokat( lehetőségeket ) fogsz észrevenni, amelyek eddig is ott voltak, épp csak rosszul nézted őket!

             A tanfolyamra 10 éves kortól lehet jelentkezni  (felső korhatár nincs :)

 

Rajztanfolyam 2 az 1-ben 

( Jobb agyféltekés alap Színe)

 

                A tanfolyamra 10 éves kortól lehet jelentkezni  (felső korhatár nincs :)

 

Helyszín:Ajka,Bánki Szakk.Iskola-Kollégium épület

(a VMK felőli bejárat) 

 

„A tanító csak kinyitja az ajtót, de belépned Neked kell rajta!”  

/ kínai közmondás /

 

 

„ 4:D kommunikáció " :

 

Azoknak, akik

  • szívesen összekötik a kellemest a hasznossal
  • szívesen megismerkednek még egy újfajta látásmóddal
  • szeretnének önismeretre szert tenni
  • szeretnének jól kérdezni, hogy jó válaszokat kapjanak
  • van egy szabad hétvégéjük, és tartalmasan akarják eltölteni
  • szeretnének egy picit feltöltődni
  • szülőknek, akik szeretnek mosolygós gyermekeket látni és maguk is szeretnek mosolyogni
  • pedagógusoknak, segítő munkát végzőknek

 

websta.me-web.jpg...vagyis mindenkinek, aki szokott

kommunikálni

       és szeretné egy picit jobban csinálni!  smiley

 

                   
 
 
 
 Kép forrása: websta.me

 

Olyan, mint egy különleges „koktél”:

Van benne:

  • kép, rajz, szavak
  • színek és formák
  • sok-sok kreativitás
  • érdekes és értékes információ
  • könnyen emészthető hasznos tudás
  • némi elmegyakorlat és érzékelés torna
  • egy csipetnyi humor + játék
  • több évtizednyi tapasztalat
  • és sok-sok szeretet

Picit konkrétabban:

  • szó lesz arról, hogy hogyan lehet a két agyféltekét összehangolni és miért jó ez
  • ha döntési helyzetbe kerülünk, hogyan tudjuk könnyen és gyorsan kideríteni, hogy valójában mit is szeretnénk
  • belépünk a szimbólumok csodálatos világába és megtanuljuk őket használni
  • egy különleges módszer segítségével megnézzük az „én”-ünket és feltérképezhetjük belső erőforrásainkat.

 

 

Az életünkben az információnak meghatározó szerepe van.

A JÓ információ: ÉRTÉK.

Ha jól is tudod használni, akkor: kifejezetten HASZNOS.

 

 

Akarsz ilyen információkat?

 

 

A tanfolyamon való részvételhez nem szükséges rajztudás, sem semmilyen előképzettség

- csak 1 csipetnyi kíváncsiság, nyitottság az újdonságokra, elhatározás és 2 nap az életedből.

 

 

 Mit takar a „ 4:D kommunikáció ” elnevezés?

Ezen a tanfolyamon az információ áll a középpontban. Egy teljesen új nézőpontból, egy egészen más megközelítésben, mint amit eddig megszokhattál. Célunk: a jobb agyfélteke megmozgatása, a kreativitás felébresztése a hatékonyabb probléma megoldás érdekében. Miért így?

 

Gyere el és megtudhatod!

 

A két agyfélteke közötti kommunikációs kapcsolatok száma növelhető, a kreativitás és ez által a problémamegoldó képességünk fejleszthető. Egyszerű, könnyen elsajátítható, praktikus technikákat ismerhetsz meg, amelyek lehetővé teszik, hogy sikeresebben használjuk ki lehetőségeinket, és oldjuk meg mindenfajta problémánkat. (kezdve azok felismerésével!)

 

 

4:D

Mert:

  • A külvilágból érkező információk legnagyobb részét látás (KÉP) és hallás (SZÓ) útján szerezzük be, tehát ezek jelentősen befolyásolják illetve meghatározzák, hogy milyen világképet alakítunk ki, milyennek érezzük magunkat és a minket körülvevő világot, miként élünk meg 1-1 történést, életeseményt.
  • 2 szemünk és 2 fülünk van; és 2+2=4  :

KÉP: mert alapvetően képekben gondolkodunk, képeket álmodunk, ha valamit felidézünk vagy beszélünk róla      —> képek jelennek meg bennünk.

SZÓ: mert az egymással való kapcsolódásunk /kapcsolattartásunk legfőbb formája – akár beszélt, akár írott módon. 

Ezeken kívül van még más tudományos magyarázata is! Gyere el és azt is megtudhatod!  smiley 

 

 

Kommunikáció:

A kommunikációról első körben mindenkinek a beszéd jut eszébe.

Ám ez nem egy szokványos kommunikációs tanfolyam!

Valójában szavak nélkül is folyamatosan kommunikálunk. Gondoljunk csak a metakommunikációra - és annak jelentőségére. Arra, hogy ez, a szánkon kiejtett szavak tartalmi jelentésénél sokkal nagyobb %-ban befolyásol és határoz meg bennünket.(Ez csak abban az esetben igaz, ha látjuk egymást.) Tehát mozdulataink, ruházatunk, de még a telefonálás közben „elkövetett” cirka-firkáink is rólunk mesélnek, üzeneteket közvetítenek. És mindezt tesszük oda-vissza = ki-és befelé, azaz önmagunk és a környezetünk irányába egyaránt.  

A kommunikáció, ha nagyon leegyszerűsítve fogalmazunk: információ adást és vételt jelent. Ha tovább fűzzük ezt a gondolatfonalat, érthetünk alatta: információ átadást, befogadást, átalakítást, formálást..stb. Ha még tovább játsszunk a szavakkal (és miért is ne tehetnénk J), értelmezhetjük akár így is:

információ = in + formáció

In = be-, belső, befelé irányuló, bemenő, bent lévő…stb.                                       Formáció = forma, formálódás, alak, alakzat, motívum…stb.

Persze mi is fogunk beszélni – csakhogy nem a megszokott módon! Megismerkedünk a beszélgetés egy nagyon különleges formájával.

Természetesen sokat fogunk rajzolni is - azt sem egészen úgy, mint ahogy az iskolában vagy a jobb agyféltekés rajz tanfolyamokon. J

 

kepzeld-el-picii.jpg

 

És végül néhány gondolat a kreativitásról:

A kreativitás ≠  azzal, hogy valaki szépen tud rajzolni vagy gyöngyöt fűzni, vagyis a kézügyességgel. A kreativitás a problémamegoldó, helyzetfelismerő képességet jelenti. Azt, hogy valaki ötletgazdag, vannak neki a megszokottól eltérő működőképes megoldásai. A „Mit lehet ebből kihozni?" és a „Hogyan lehet ebből a legjobbat kihozni?" című részt. Meglátni a lehetetlenben a lehetőséget. Azt, amikor valakinek citromot dob az élet.....és ő..... limonádét készít belőle. smiley

 

Kimutatták, hogy új kapcsolódásokat tudunk kialakítani az agyunkban, ha új dolgokat tapasztalunk meg – ezáltal 15%-al kreatívabbakká válhatunk. A kutatások szerint: a kreativitás tartja egészségesen az agyat, mivel új idegpályákat mozgat meg.

 

„A kreativitás a hajtóerő minden mögött. Az emberiség jövője nem csak a technológiákon múlik, hanem azon is, hogy mennyire leszünk kreatívak. A kreativitás tanulható és fejleszthető!”

/Dr.James C. Kaufman – Prof. of psychology, California/

A tanfolyam alapját ősi tudásanyag és a legújabb tudományos kutatások és módszerek képezik. /

 

 

Haladó rajztanfolyam

A haladó rajztanfolyamok azoknak szólnak, akik az alap rajztanfolyamon ( a legtöbb ilyen rajzoktatás 3 vagy 4 napos ) beleszerettek a rajzolásba és technikailag szeretnének még fejlődni. Megtanulhatsz nagyítani-kicsinyíteni, kipróbálhatod a szénceruzát és elsajátíthatod a feketén-fehéren” technikáját. No és persze felteheted azokat a kérdéseket, amelyek az otthoni rajzolás közben merültek fel. Nem utolsó sorban pedig újra átélheted a zavartalan alkotás örömét!

 

 

 

Gyakorlat teszi a mestert!

 

Egy kis gyakorlással a varázslat folytatódik - mert az igazán nagy csodák akkor történnek amikor már elhiszed, hogy képes vagy rá!

 

Többen kérdeztétek, hogy mi történik a rajztudásotokkal a rajztanfolyam után?

A tanultak maradandóságáról azt gondolom, hogy ez is ugyanúgy működik, mint bármi más amit megtanulunk. Ha használjuk, gyakoroljuk - tartós és rögzült tudás lesz, amit persze mindig lehet fejleszteni, csiszolni, tökéletesíteni. Ha nem használjuk, akkor bizony sokat felejthetünk  - de a jó hír az, hogy a már megtanult ismeretek egy kis ismétléssel bármikor gyorsan előhívhatók! Esetleg érdemes megismételni a tanfolyamot - főleg, ha hosszabb ideje ( több éve ) nem rajzoltunk - vagy egy másik témájú hasonló rajztanfolyamot elvégezni ( pl.: színes rajztanfolyam )

Íme mindez képekben!

 

a-joli1.jpg

Rajztanfolyam: 1.nap

 

 

a-joli2.jpg

 Rajztanfolyam: 3.nap

 

 

a-joli-3.jpg

Néhány hónappal és rajzzal később

 

 

Köszönet B.Laurának a képekért! :)

 

 

 

Színeket is láss!

 

Egy újabb lépés és egy újabb ajtó, amelyen érdemes belépni...

mert 

a színek világa tulajdonképpen egy varázslat!  

 

A színek megismerése és tudatos használata közelebb visz önmagunkhoz, segít a belső harmónia megtalálásában.

 

 

edit1.jpg

A színek sugárzó energiák, rezgések. Minden szín rezgése más és más a különböző hullámhosszúság miatt. Ezért az egyes színek különbözőképpen hatnak ránk. A színeknek olyan tulajdonságai vannak, amelyeket nem biztos, hogy mindenki ismer, de nagy hatással vannak a mindennapjainkra. Képesek befolyásolni a hangulatunkat, hőérzetünket, a tárgyak formáját, a terek nagyságát, szerveink működését - összegezve: jelentős élettani hatással vannak szervezetünkre.

A szín híd a fény és a sötétség között úgy, mint ahogy a lélek híd a test és a szellem között..." / Lilian Verner Bonds /

A színek és az érzelmek kéz a kézben járnak, elválaszthatatlanok egymástól. A színekkel érzéseket, hangulatokat, gondolatokat közvetítünk  és fejezünk ki. A színekkel kapcsolatban megtanulhatunk sok érdekességet a színek szimbolikájáról, megismerkedhetünk a színelmélet alapjaival és a színkeveréssel. Kipróbálhatunk olyan rajzeszközöket, amelyek mindenki számára elérhetőek és használatuk könnyen elsajátítható. Alkothatunk színes - pasztell és akvarellceruzával, por - olaj és festhető pasztellkrétával. És még valamivel - de ez legyen meglepetés!

 

A színes rajztanfolyamok többsége a jobb agyféltekés alap (grafitos) tanfolyam folytatásaként azoknak szól, akik szeretnének többet megtudni a rajzolás nyújtotta lehetőségekről, technikákról és eszközökről. Akik újra át szeretnék élni az alkotás örömét, csak egy kicsit másképp - belépve ebbe a végtelen sok lehetőséget rejtő varázslatos világba. A színes rajztanfolyamok programja, időtartama és az ott használt rajzeszközök tekintetében -  akárcsak a jobb agyféltekés rajztanfolyamok esetében -  igen változatos lehetőségekkel találkozhatunk. A színes rajztanfolyamon való részvételt a legtöbb esetben a jobb agyféltekés rajztanfolyam elvégzéséhez kötik - de persze találkozhatunk olyan kurzussal is, ahol nem feltétel az alapvető rajztudás. Én mindenesetre úgy vélem, hogy a szép színes képek elkészítéséhez nem elegendő a színek ismerete, mert ha nem tudod megrajzolni azt, amit színesen szeretnél ábrázolni, akkor a kép nem lesz szép! Ezért fontosnak tartom, hogy vonalas rajzot tudj készíteni -  jobb agyféltekés módszerrel vagy másképp.

 

 

 

Rajzmeditáció

 

Rajz+Meditáció

 

                   Mi ez? 

 

Meditáció egy kicsit másképp

 

A rajzmeditációs tanfolyamok többsége elsősorban a zenrajzolás technikájának elsajátításában nyújt segítséget, de van olyan is közöttük, amelyen a zenrajzolás segítségével speciális rajzgyakorlatokat végezhetünk. ( Én is ilyent tartok :) Ezek hozzásegítenek életünk történéseinek jobb megértéséhez, segítenek feloldani a belső feszültséget, megszabadulni olyan érzésektől, amelyek talán régóta nyugtalanítanak bennünket. A rajzolás ebben az esetben legalább annyira eszköz, mint amennyire cél. Eszköz a kiegyensúlyozott lelkiállapot elérésére és cél, hogy valami szépet, szemet gyönyörködtetőt alkossunk. 

 

A "zen-rajzolás"-hoz nem szükséges rajztudás! Jó kis kirándulás azoknak, akik csak kipróbálni szeretnék magukat és a „hátha jó lesz ez nekem valamire” érzésével érkeznek, vagy egyszerűen „csak” tartalmas kikapcsolódásra vágynak. De kitűnő lehetőség azoknak is, akik a már megszerzett rajztudásunkat szeretnék feleleveníteni és új élményekkel gazdagítani.

 

 

 sorminta2.jpg

 

A meditáció jelentése: egy olyan gyakorlat, amely segít megismerni és felfedezni önmagunkat, igazi belső énünket. Segít megtalálni, megtapasztalni és megérteni a lelki békét, a belső csendet, az erőt (lelki erőt). A meditáció egy befelé figyelő állapot, egy gyógyító folyamat, amely mind lelki – érzelmi, mind szellemi - gondolati, mind testi szinten ki tudja fejteni jótékony hatásait.

A meditálást legtöbben azzal a lelkiállapottal azonosítják, amelyben a test tudatos ellazítása révén szellemünket átengedjük a nyugalomnak és a belsőnkre koncentrálunk - például bizonyos jóga gyakorlatok segítségével.

A meditációnak azonban két típusa van: az egyik a szemlélődés, a másik a koncentráció.

A szemlélődés során az elménkből elengedünk minden gondolatot – vagyis mindent amin „kattogunk, agyalunk”( többnyire a bal agyfélteke munkája által ). Az „üresség” állapotát azonban nem könnyű elérni, ez a meditáció egy magasabb foka.

A meditálás kifejezést egy másik értelemben is használjuk. A koncentráció esetében a meditáció tárgyát tudatosan választjuk meg. Koncentrálhatunk a légzésre, egy bizonyos pontra a testünkön, mormolhatunk mantrát, de választhatunk egy adott gondolatot is.

A meditáció nem valami egzotikus vagy misztikus dolog, nem csak a keleti vallásokhoz kapcsolható és nem csak a „szent emberek” vagy a „kiválasztottak” végezhetik.

Mindannyian átéltük már azt az érzést, amikor gondolatainkba merülve teljesen kizártuk a külvilág minden impulzusát. Ha ilyenkor valaki megkérdezte tőlünk, hogy „Mit csinálsz?”, sokszor azt feleltük: meditálok … ezen vagy azon. Vagyis gondolkozom, koncentráltan foglalkozom egy bizonyos gondolattal. No, igen! De miről és hogyan gondolkozunk? Milyen gondolatokat dédelgetünk? Tényleg tudatosan választjuk meg őket, vagy csak belemerülünk és nem is foglalkozunk azzal, hogy valójában mit tesznek velünk ezek a gondolatok? Tisztában vagyunk-e azzal, hogy milyen hatással vannak ránk a gondolataink?  

 

A meditáció egy mindenki számára elérhető, megtanulható és fejleszthető praktikus módszer. Segítségével közelebb kerülhetünk a belső harmóniához, a kiegyensúlyozott, nyugodt lelkiállapothoz.

 

A kérdés tehát nem az, hogy mindenki képes-e meditálni,

 

hanem az, hogy jól csinálja-e?

 

 

 Rajztábor/ Rajztanfolyam 6-10 éves gyermekeknek

 

A kimondottan csak gyermekeknek szóló rajzkurzusok természetesen másként épülnek fel, mint a jobb agyféltekés rajztanfolyamok - mindenképpen figyelembe véve ennek a korosztálynak az életkori sajátosságait, mozgásigényét. Ebben a korban a gyerekek már megpróbálják úgy ábrázolni a dolgokat, ahogyan valójában látják őket. Megjelenik a mozgás, a tér, szívesen rajzolnak embereket, mesefigurákat. Az ő számukra kidolgozott programban a rajzot közelítjük a realizmushoz, de közben igyekszünk megőrizni azt a színes fantáziavilágot, amely jellemző erre a korosztályra. A hangsúly nem a fényképszerű, fotorealisztikus ábrázoláson, hanem a finommotorikus mozgás, a szem-kéz koordináció és az arányok érzékelésének fejlesztésén van. A gyermekek megismerkedhetnek néhány jobb agyféltekés technikával, megtanulnak figyelni, koncentrálni, a rajzsablonokból kilépni és másképp látni. Megtanulhatják az emberi  arc és test arányait, az érzelmeket és a mozgást ábrázolni, a dolgokat térben érzékeltetni, megismerkedhetnek néhány színes technikával és természetesen játszhatnak is (elsősorban készségfejlesztő játékokat). 

Miért fontos a gyermekeknek a rajz?

Mert:

ü  fejleszti a kézügyességet, a térérzékelést

ü  megtanít figyelni, koncentrálni

ü  növeli a kreativitást

ü  nyitottabbá tesz és növeli az önbizalmat

ü  megnyugtat, kikapcsol, feltölt

ü  nagyszerű önkifejezési eszköz

ü  tágulnak az észlelés határai

ü  a belső feszültség oldására is kitűnően alkalmas – rajzold ki magadból!

ü  tartalmas és értelmes időtöltés – mindenképpen hasznosabb, mint a képernyőt bámulni és közben chipset majszolgatni smiley

 
 




Archívum

Naptár
<< Október / 2019 >>

Statisztika

Most: 1
Összes: 57502
30 nap: 439
24 óra: 13